Zostudili jste někoho? Omluvte se, jinak vás čeká pranýř 3 minuty čtení Pokud se vám povedlo někoho urazit, přistupte nejprve k soukromé omluvě. Pak přichází na řadu veřejné pranýřování. Zkroťte také soudce z lidu.
Neberte mentoring jako ztrátu času, ale jako odpovědnost a povýšení 3 minuty čtení Když někoho mentorujete, ukazujete mu cestu a zkušenosti. Vychováváte si tím nového kolegu do týmu, získáváte něčí důvěru.
Zakládáte start-up? Vaše kancelář nemá být vyložená mahagonem 3 minuty čtení Začínající firma, která nesídlila na počátku v garáži, jako by nebyla. Za klienty budete chodit vy do jejich prostor. Když budete potřebovat...
Metallica vs. mash-up aneb Jak se dorozumět s mileniály 2 minuty čtení Zažili jste Depeche Mode na vrcholu slávy, ale neznáte Spotify? Pravděpodobně se budete v komunikaci míjet s mladšími kolegy. Upusťte od...
Chce po vás někdo obchodní kontakt? Jednejte s ním jako ze zajímavým zbožím 2 minuty čtení Poraďte se o sdílení o kontaktů se svým nadřízeným. Nezavazujte se v tom osobně.
Nedejte se v práci otrávit pomluvami. Existují různé recepty na protijed 3 minuty čtení Pomlouvá vás někdo? Iniciujte vlastní vyšetřování. Pokud vás někdo dehonestuje v očích šéfa, vyžádejte si zpětnou vazbu. Vyvarujte se odvety.
Nehledejte nástupce, který bude váš klon. Firmu tím zbrzdíte 3 minuty čtení Nástupnický plán byste si měli vytvořit záhy, ale nemusíte s ním vyrukovat navenek. Připravte si kandidáta a doplňte mu zkušenosti a dovednosti....
Alibista, který posílá e-maily v kopii na všechny strany, jen hledá jistoty 3 minuty čtení Věční spameři potřebují neustálou zpětnou vazbu a potvrzení. Včetně toho, že jste na správném místě. Alibisté často škodí sami sobě. Musíte je...
Systém, v němž firemní hodnoty jednou platí a jindy ne, nepřežije 3 minuty čtení Kdo káže vodu a pije víno, pokud jde o firemní hodnoty, selže. Při hodnotících pohovorech je třeba se ptát, které hodnoty mi pomohly k cíli....
Proč mít firemní hodnoty? Fungují jako myšlenkový most mezi firmou a vnějším prostředím 3 minuty čtení Jako start-up nepotřebujete formulovat firemní hodnoty. Postupně ale tvoří most i mezi vámi a vašimi zákazníky. Firemní hodnoty nemusí být...
Doporučit do práce kamaráda je dobrá cesta, vznikají tak pevnější pracovní týmy 3 minuty čtení Doporučení "zevnitř" je dobrý systém. Posilujete jím hrdost na svou firmu. Pokud výběr selže, je to spíš otázka firemních personálních postupů.
Čeká vás v práci hodnoticí pohovor? Mluvte jako první a předveďte své výsledky. Jen hujerství je na nic 3 minuty čtení I hodnocený by si na schůzku měl připravit soubor cílů a výsledků. Nestačí se šéfovou promluvit jednou za rok. Hodnocení je i otázkou...
Hodnocení dosažení cílů není soutěž popularity 3 minuty čtení Pro hodnocení je nezbytné stanovit jasná kritéria. Výsledek by neměly zkreslovat sympatie či antipatie k jednotlivým členům. Špatně udělané...
Asistentka končí ve stínu svého šéfa, Oscara nedostanou ani u filmu 2 minuty čtení Asistentka není solitér. Její prací je účast, pomoc a podpora svého šéfa. Pokud to mezi vámi nefunguje, radši rovnou odejděte.
Záchodová kabinka jako ochrana před telefonním terorismem 3 minuty čtení České kanceláře okupují "telefonní teroristé". Nebojte se říct kolegovi bez obalu a nahlas, že vás štvou jeho osobní telefonáty od stolu. Svět...