Lucie se ptá
Uděláš mi laskavost? Dáš mi kontakt na toho či onoho z této firmy? S touto prosbou se často vypořádávají známí napříč obory a podniky. Na jednu stranu každý musí uznat, že k části obchodních a společenských kontaktů mu taktéž pomohl někdo jiný. Na druhou stranu je vždy ožehavá nejistota, zda se sdílením kontaktu člověk nepřipravuje o vlastní obchod či o své dobré jméno. Strach, že kolega vůči dotyčnému, na nějž dostal kontakt, udělá nějakou "botu", nebo jej bude pořád s něčím otravovat, je legitimní.
Mám vyhovět kamarádovi, který po mně opakovaně žádá můj dobrý obchodní kontakt?
Jiří Devát odpovídá
Kontakt? Ostražitost je na místě. Pohybujete-li se v obchodě, jsou vaše kontakty a vaše důvěryhodnost nejcennějšími devízami. Přes naznačenou opatrnost existuje jeden silný argument pro sdílení kontaktů: networking. Přestože bývá leckým chybně chápán jako syslení kontaktů, jeho skutečný význam je "zasíťování". Jeho hodnota tkví v účinném propojování lidí. Tím přecházíte z obchodování se zbožím k vyšší formě obchodování s potřebami a tato prospěšnost se dá velmi dobře zpeněžit.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jiří Devát
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



