Lucie se ptá
Uděláš mi laskavost? Dáš mi kontakt na toho či onoho z této firmy? S touto prosbou se často vypořádávají známí napříč obory a podniky. Na jednu stranu každý musí uznat, že k části obchodních a společenských kontaktů mu taktéž pomohl někdo jiný. Na druhou stranu je vždy ožehavá nejistota, zda se sdílením kontaktu člověk nepřipravuje o vlastní obchod či o své dobré jméno. Strach, že kolega vůči dotyčnému, na nějž dostal kontakt, udělá nějakou "botu", nebo jej bude pořád s něčím otravovat, je legitimní.
Mám vyhovět kamarádovi, který po mně opakovaně žádá můj dobrý obchodní kontakt?
Jiří Devát odpovídá
Kontakt? Ostražitost je na místě. Pohybujete-li se v obchodě, jsou vaše kontakty a vaše důvěryhodnost nejcennějšími devízami. Přes naznačenou opatrnost existuje jeden silný argument pro sdílení kontaktů: networking. Přestože bývá leckým chybně chápán jako syslení kontaktů, jeho skutečný význam je "zasíťování". Jeho hodnota tkví v účinném propojování lidí. Tím přecházíte z obchodování se zbožím k vyšší formě obchodování s potřebami a tato prospěšnost se dá velmi dobře zpeněžit.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později