Lucie se ptá
S nástupem generace millennials se podle odborníků ve společnosti vytvořila obrovská komunikační propast. Vzteknout se z ní mohou hlavně o pár let starší zaměstnavatelé či marketéři. Zjišťují totiž, že roky zajetá pravidla jaksi vyčpěla. Chytnout generaci dvacet a něco na telefonu? Modleme se. Zachytit její pozornost v e-mailu? Další zbožné přání. Jenže co tedy funguje? Jedním z prvních kroků je zeptat se "nepolapitelného" dotyčného, jak vlastně komunikuje, a víc si toho všímat. Ovšem, až se vám s ní či s ním podaří spojit.
Vedu tým složený ze samých čerstvých absolventů a mám pocit, že mě zcela ignorují. Poradám se vyhýbají, na mé e-maily nereagují. Co dělám špatně?
Jiří Devát odpovídá
Fakt, že jste se narodil na začátku 70. let, už nenapravíte. V porovnání s dnešními dvacátníky máte výhodu, že jste ještě zažil punk a novou vlnu, Metalliku, Depeche Mode či Stinga na vrcholu slávy. Asi však neujíždíte na Spotify či Deezeru a neposloucháte mash-ups, to vede k vašemu nepochopení. Z této hudební vsuvky vyplývá, že generace X má pořád co sdělit. Jen ta korporátní forma e-mailů už je pro tu mladší generaci Y vyčpělá. Upřímně řečeno, ani mně e-mailová kultura nepřijde atraktivní. Vytřídit z tuny e-mailů jeden podstatný se rovná hledání jehly v kupce sena.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později