Druchema patřila k předním chemickým závodům socialistického Československa. Po přechodu na tržní hospodářství se ale výrobní družstvo dlouhá léta potácelo na hraně krachu. Před 16 lety si firma najala ekonoma Jiřího Daňka se zkušenostmi z chemického průmyslu, aby ji z nepříznivé situace vyvedl. Ten ve firmě zůstal do současnosti a jako předseda představenstva družstva Druchema je i držitelem symbolického majetkového podílu.
Daněk při ozdravení firmy vsadil na pozvednutí tradičních značek, jako jsou lepidla Herkules, práškové barvy na vejce OVO, autokosmetika Tempo nebo lyžařské vosky Skivo. Ve strategii vracení tradičních značek na trh pokračuje i pod novým majoritním vlastníkem. Tím se před dvěma lety stal strojírensko-průmyslový holding Unikont podnikatelů Radka Bukovského a Martina Dvořáka, který pražskou chemičku koupil od skupiny Inekon.
Druchema letos koupila od firmy Chemoplast za jednotky milionů další známou značku − Kanagom. Tato lepidla jsou na trhu od 70. let minulého století. A Bukovský, který je zástupcem většinového majitele v představenstvu Druchemy, připravuje i další podobné akvizice. Expanzi povede opět Daněk. Druchema se tak stává základem nové chemické divize Unikontu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později