Politické strany se podle sociologa a politologa Jana Hartla proměnily v uzavřené kluby, jejichž členům nejde ani tak o veřejné blaho, jako o vlastní kariéry. Zakladatel výzkumné agentury STEM rovněž připomíná, že z politiky mizí dlouhodobá témata. „Politici reagují hlavně na okamžité podněty, věnují se jen tomu, co je in, co frčí a o čem lidé chtějí slyšet,“ míní. Přičemž i u vážných věcí dávají přednost heslům od marketérů před trpělivým vysvětlováním svých postojů. V rozhovoru se také zamýšlí, proč k takovému „smrštění“ domácí politiky došlo a do jaké míry si za něj mohou sami voliči.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Josef Pravec
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.





