Nápojářský gigant Kofola se otázkami udržitelnosti v byznysu zabývá dlouhodobě. Když tady s „návratem k přírodě“ před deseti lety začínali, podobné ryze české firmy se mu v Česku takřka nevěnovaly. „Ani my sami jsme nevěděli, že děláme zrovna udržitelnost,“ popisuje generální ředitel a jeden z majitelů Jannis Samaras. Kofolu k udržitelnosti nasměrovala snaha mít pod kontrolou suroviny potřebné pro výrobu nápojů. „Chtěli jsme do Kofoly dostat zpátky opravdové byliny. Rozhodli jsme se, že už nebudeme nakupovat bylinné extrakty ze zahraničí, a tím to začalo,“ říká. Ani po desetiletém snažení firma ještě nemá s ekologickým podnikáním zcela vyhráno. Je ale dál než řada jiných v Česku.

Napříč Kofolou vznikl mikrosystém, v němž se snaží minimalizovat množství odpadu, chránit vodní zdroje a zajistit si suroviny z místních zdrojů, aby zbytečně nekřižovaly Evropu. „Není to žádné dogma, ale v přirozeném procesu je udržitelnost už prakticky v každém našem rozhodnutí,“ popisuje Marek Farník, ředitel sítě fresh barů a salaterií Ugo, která je součástí skupiny.

Ugo razí teorii, že nejlepší je odpad, který nevznikne. Například nápoje v barech už se roky servírují do skla, saláty do porcelánu, což ve fast foodech není obvyklé. A když z vymačkaného ovoce a zeleniny odpad vznikne, společnost se ho snaží zužitkovat.

Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.