Za uplynulá dvě desetiletí si nadnárodní korporace typu Google, Facebook nebo Apple navykly na model, že mohou vydělávat na přebírání digitálního obsahu a přitom jeho autorům nic neplatit. Tento stav má změnit již schválená dvojice evropských směrnic o autorském právu a o pravidlech s výkonem těchto práv souvisejících. Zakazují praxi, kdy vyhledávače v rámci svých služeb zobrazovaly náhledy článků, přidávaly k nim reklamu a tím na nich vydělávaly a přitom se o tento zisk z takto přebíraného obsahu s nikým nedělily.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Martin Drtina
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



