Psal se rok 2009 a společnosti Portsman Group, která dozoruje britský trh s alkoholem, přišla stížnost od rozezleného spotřebitele: "Je naprosto neetické, aby společnost Brewdog propagovala svůj 18procentní Tokyo Imperial Stout. Je příliš silný a pro britské pivaře představuje riziko." Portmans zahájil na základě podnětu šetření a po několika týdnech dal stěžovateli za pravdu. Tokyo Imperial od Brewdogu byl zakázán ve všech britských hospodách a barech. V ten moment vystoupil stěžovatel z anonymity. Ono oznámení napsal šestadvacetiletý James Watt, jedna polovina zakladatelského a vlastnického dua Brewdogu. A to, co ctihodní pánové v Portmansu právě zažili, byla jedna z marketingových akcí tehdy malého nezávislého pivovaru v jeho snaze dostat se na britskou pivní mapu.

O devět let a několik desítek PR akcí později je Brewdog miliardovou společností, jednou z nejrychleji rostoucích značek britského pivovarnictví a vděčným podkladem pro marketingové studie. Dva skotští mladíci James Watt a Martin Dickie vytvořili pivo, kolem něj komunitu a značku, jež v tuto chvíli dobývá anglofonní svět. A míří dál.

Šedesát hospod a barů rozesetých po Británii, severní a západní Evropě a Spojených státech. Dva pivovary ve Skotsku a americkém Ohiu. Pomalu realizované plány na vlastní hotel v Aberdeenshiru s pípou v každém pokoji. Nespočet ocenění z pivních soutěží a veletrhů. Šedesát milionů liber nasbíraných od 85 tisíců drobných investorů. Přes čtyři stovky zaměstnanců. Obrat 111 milionů liber v loňském roce a více než padesátiprocentní meziroční růst. Tržní kapitalizace se pohybuje kolem 1,8 miliardy liber, tedy přes 2,3 miliardy dolarů.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-66242280-brewdog-punkovy-pivovar-jenz-si-podmanuje-britanii