Našel jsem ve schránce výzvu, abych radnici v Humpolci uhradil pokutu. Důvod mi byl jasný hned: onehdá jsem při nočním návratu z dovolené po dálnici D1 projel jednou z řady nekonečných uzavírek devadesátkou místo povolenou osmdesátkou. Jistě, nemá se to, požadovanou tisícovku jsem už do Humpolce poslal. Taky jsem si ale vzpomněl, že při zahájení modernizace D1 v květnu 2013 slibovalo ministerstvo dopravy národu, že martyrium potrvá rovných pět let. Platil jsem tedy vlastně zbytečně. Mělo už být hotovo. Doslova jsem doplatil na průtahy a chybný odhad eráru. Jsem zvědavý, jestli i my řidiči dostaneme od státu nějakou tu korunu nebo aspoň slevu za nedodržení "stanovené rychlosti" oprav nechvalně proslulého tankodromu.
Ale vážně. Jestli bychom teď před komunálními a senátními volbami měli něco považovat za výkladní skříň výsledků hnutí ANO, pak je to právě D1. Modernizace sice začala ještě za ministra dopravy Zbyňka Stanjury z ODS, ale od ledna 2014 − tedy čtyři a tři čtvrtě roku − je resort plně v režii ANO. Necelý rok šéfoval dopravě Antonín Prachař a od prosince 2014 až dosud je ministrem Dan Ťok.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Štětka
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



