Našel jsem ve schránce výzvu, abych radnici v Humpolci uhradil pokutu. Důvod mi byl jasný hned: onehdá jsem při nočním návratu z dovolené po dálnici D1 projel jednou z řady nekonečných uzavírek devadesátkou místo povolenou osmdesátkou. Jistě, nemá se to, požadovanou tisícovku jsem už do Humpolce poslal. Taky jsem si ale vzpomněl, že při zahájení modernizace D1 v květnu 2013 slibovalo ministerstvo dopravy národu, že martyrium potrvá rovných pět let. Platil jsem tedy vlastně zbytečně. Mělo už být hotovo. Doslova jsem doplatil na průtahy a chybný odhad eráru. Jsem zvědavý, jestli i my řidiči dostaneme od státu nějakou tu korunu nebo aspoň slevu za nedodržení "stanovené rychlosti" oprav nechvalně proslulého tankodromu.
Ale vážně. Jestli bychom teď před komunálními a senátními volbami měli něco považovat za výkladní skříň výsledků hnutí ANO, pak je to právě D1. Modernizace sice začala ještě za ministra dopravy Zbyňka Stanjury z ODS, ale od ledna 2014 − tedy čtyři a tři čtvrtě roku − je resort plně v režii ANO. Necelý rok šéfoval dopravě Antonín Prachař a od prosince 2014 až dosud je ministrem Dan Ťok.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později