Na dětství v Africe si dnes Martin Jahoda vzpomíná jen mlhavě. Snad až na mikulášské oslavy, kdy jeho a ostatní děti přišel postrašit jeden z místních, který svou barvou kůže a rituálními tanci dodal postavě čerta patřičnou autenticitu.

Zato raná devadesátá léta, kdy jeho otec začínal podnikat, si nejstarší syn zakladatele Emca vybavuje barvitě. "Pamatuju si, jak tehdy táta přivezl borůvkové jogurty z Německa," vypráví. Tehdy prý nešly moc dobře na odbyt, a tak je rodina jedla ve velkém.

Po vzoru svého otce nakonec odešel Martin Jahoda studovat na Vysokou školu ekonomickou se specializací na podnikovou ekonomiku a marketing. Místo do rodinné firmy ale po absolvování zamířil pro pracovní zkušenosti do nadnárodní korporace. "Nejsem příznivcem toho, aby děti nastoupily v patnácti do firmy svých rodičů," vysvětluje dnes zakladatel firmy Zdeněk Jahoda tehdejší rozhodnutí, na kterém se se synem shodli.

Sám Jahoda starší to zdůvodňuje tím, že pro něj byly při podnikání klíčové zkušenosti nabyté v předchozím zaměstnání. A očekával, že podobnou zkušenost nabude i jeho syn. O tom, že jednou kroky Jahody mladšího povedou zpět do rodinné firmy, prý ale nikdy nebylo pochyb. "Od začátku jsme víceméně oba počítali s tím, že skončí v Emcu," říká otec. Jeho syn to až tak jednoznačně nevidí.

Našly se podle něj i chvíle, kdy uvažoval o kariéře v jiném odvětví. Zejména kvůli obavám z tlaku, který s sebou nástupnictví nese. Ty se však postupem času rozplynuly. Stín rodinné firmy ale Martina Jahodu dostihl při hledání první práce. Vyhrál tehdy výběrové řízení na marketing v segmentu kávy pro velkou nadnárodní společnost. Ta na propagaci utrácí obrovské částky a mohla být pro mladého muže velkou školou. Až po výběrovém řízení se ale firma dovtípila, kdo je jeho otec − a protože zároveň částečně podnikala i v oblasti cereálií, musel si syn továrníka Jahody hledat jiné zaměstnání.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 60 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.