Lucie se ptá

Návrat z dovolené se může změnit ve scénu jako vystřiženou z temného filmu Ingmara Bergmana, varují psychologové. Existují zajímavé statistiky. Třeba o tom, že žádosti o rozvod a rozchody se kumulují v březnu a v září − tedy v období po návratech z dovolené. Prostě to praskne.

Soukromí ale ponechme stranou. Emoční náraz po návratu z dovolené člověk zažívá pochopitelně také v práci. Jedním z důvodů je první zapnutí počítače, který se hroutí pod tíhou nepřečtených e-mailů.

Šéfka českého a slovenského Microsoftu nám v jednom rozhovoru popisovala, že e-maily čte průběžně i na dovolené. Aby pak návrat do kanceláře nebyl tvrdým přistáním. Ne každý je toho ale příznivcem. Jak jinak zkrotit svou e-mailovou schránku, aby vás nemučila po dovolené a nikdy více?

Radka Dohnalová odpovídá

Kolik e-mailů vám o dovolené přijde, neovlivníte. Ale už před dovolenou můžete nastavit očekávání a priority odesílatelů. Lidé v automatických odpovědích běžně používají frázi: "Po návratu se budu Vaší zprávě věnovat." To může mít trvání. Lepší je rovnou předat část zodpovědnosti odesílateli, ať se vám s tím nejdůležitějším sám připomene. V praxi to znamená použít větu: "Pokud Váš e-mail vyžaduje moji reakci, prosím, přepošlete v den mého návratu."

Dlouhodobou prací s e-maily ovlivníte počet přijímaných e-mailů denně, nejen během dovolené. Osvojte si v týmu neformální pravidla komunikace, v jakých typech situací napsat e-mail, kdy se třeba potkat osobně. E-mail stejně umírá. Využijte nové formy komunikace, jako třeba Messenger či Viber. Rozhodněte se také, kdy vás mají kolegové dávat do kopie a kdy ne. Čím méně e-mailů pošlete, tím méně jich dostanete. Nastavte vlastním e-mailům větší kvalitu. Znáte tahle pravidla?

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 30 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-65437000-e-maily-stejne-umiraji-naucte-lidi-posilat-jich-mene