K dlouhodobě stabilním segmentům českého oděvního průmyslu patří výroba outdoorového a sportovního zboží. Působí v něm zhruba 50 firem sídlících a vyvíjejících své oděvy v Česku. Většina z nich v něm také alespoň část své produkce šije. I v obtížném loňském roce, kdy obchody včetně těch s oděvy čelily uzavírkám, si firmy zaměřené na outdoorové oblečení dokázaly udržet většinu svých tržeb.
Téměř 950 milionů korun utržila podle předběžných propočtů v loňském roce jednička na českém trhu s outdoorovým oblečením a v tuzemském oděvním průmyslu vůbec − společnost Alpine Pro. Loňský výsledek je tak na úrovni průměru posledních dvou let. Rovněž například výrobce sportovních čepic a svetrů Kama očekává za loňský rok tržby kolem 40 milionů korun, tedy zhruba stejné jako v roce 2019. S 25 zaměstnanci přitom patří k menším firmám v oděvním sektoru.
Velká část současných podniků specializujících se na sportovní oděvy vznikla hned na počátku 90. let. Jejich zakladatelé − často nadšenci − chtěli nabídnout na tehdejším trhu nedostatkové zboží. Například zakladatelka Kamy Mahulena Pertlová začala podnikat už v roce 1989. Alpine Pro je na trhu od roku 1994.
Odlišit se
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později