K dlouhodobě stabilním segmentům českého oděvního průmyslu patří výroba outdoorového a sportovního zboží. Působí v něm zhruba 50 firem sídlících a vyvíjejících své oděvy v Česku. Většina z nich v něm také alespoň část své produkce šije. I v obtížném loňském roce, kdy obchody včetně těch s oděvy čelily uzavírkám, si firmy zaměřené na outdoorové oblečení dokázaly udržet většinu svých tržeb.
Téměř 950 milionů korun utržila podle předběžných propočtů v loňském roce jednička na českém trhu s outdoorovým oblečením a v tuzemském oděvním průmyslu vůbec − společnost Alpine Pro. Loňský výsledek je tak na úrovni průměru posledních dvou let. Rovněž například výrobce sportovních čepic a svetrů Kama očekává za loňský rok tržby kolem 40 milionů korun, tedy zhruba stejné jako v roce 2019. S 25 zaměstnanci přitom patří k menším firmám v oděvním sektoru.
Velká část současných podniků specializujících se na sportovní oděvy vznikla hned na počátku 90. let. Jejich zakladatelé − často nadšenci − chtěli nabídnout na tehdejším trhu nedostatkové zboží. Například zakladatelka Kamy Mahulena Pertlová začala podnikat už v roce 1989. Alpine Pro je na trhu od roku 1994.
Odlišit se
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Alžběta Vejvodová
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.




