Největší český řetězec outdoorových prodejen Hudy Sport podpořil loni na tři desítky dobročinných projektů. Celkovou částku firma nezveřejňuje, ale například dětem v SOS dětských vesničkách věnovala oblečení za 700 tisíc korun. Vedle dětských domovů přispěl Hudy Sport také Centru Paraple, Sportovnímu klubu vozíčkářů Praha a sponzoroval i několik běžeckých závodů a cestovatelských festivalů.

Navzdory těmto aktivitám se ale letos v únoru Hudy Sport stal terčem kritiky neziskových organizací kvůli pracovním podmínkám v továrně svého dodavatele v Barmě. Podle zprávy nizozemské organizace Somo tam dělníci pracují v nebezpečném prostředí za velmi nízké mzdy, jsou nuceni k přesčasům a nemají dostatek pitné vody. Hudy Sport namítá, že jeho dodavatel získal certifikát nadace Fair Wear Foundation, který se uděluje jen při dodržování odpovídajících pracovních standardů. Podle nizozemských výzkumníků ale továrna tyto standardy nedodržuje.

Charita, nebo udržitelné podnikání?

Případ Hudy Sportu ukazuje, že samotná filantropie už nestačí. Společnosti se proto stále častěji věnují i otázkám udržitelného podnikání, mezi něž patří i transparentní vztahy s dodavateli a pravidla, která musí tito výrobci dodržovat.

Velké korporace si začaly uvědomovat, že mají odpovědnost za celý výrobní proces, i když nevlastní továrny, kde se jejich zboží produkuje.

"V České republice chápou podniky svou společenskou odpovědnost spíše v sociální oblasti a v rovině dobročinnosti, filantropie a podobně. Když se ale podíváte do zahraničí, tak se CSR posunuje směrem k udržitelnému podnikání," říká Lenka Neuvirtová z poradenské společnosti Deloitte.

Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.