Letošní přijímací zkoušky na střední školy znovu otevřely debatu o tom, jakou podobu by měl mít jeden z milníků vzdělávacího systému v Česku. Diskutuje se o stresu dětí z testů, který třeba Finové neznají. Němečtí žáci jsou zase rozděleni už ve čtvrté třídě a francouzští studenti bojují o prestižní lycées. Významným momentem v tom, jak systém proměnit a jak školství nasměrovat, je posuzování toho, zda vzdělávání funguje jako nástroj sociální mobility, nebo spíš jako její bariéra. Je tedy možné se pro případné změny inspirovat jinde? Podívejme se, jak různé evropské vzdělávací modely fungují.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.





