Alza.cz, největší tuzemský e-shop, rozšiřuje využití své rozsáhlé sítě samoobslužných výdejních boxů o novou službu Pošli to AlzaBoxem. Ta umožní lidem jednoduše a cenově dostupně posílat balíky mezi více než 2500 AlzaBoxy napříč Českem – a to nonstop, včetně víkendů. Odeslání jedné zásilky vyjde na 69 korun. Hospodářské noviny o tomto záměru informovaly již dříve.
Na rozdíl od klasických přepravních služeb, které jsou často vázány na otevírací dobu poboček nebo přítomnost kurýra, bude balík možné podat i vyzvednout 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. Odesílatel navíc nebude muset tisknout žádné štítky ani vypisovat adresy.
Jak to funguje?
„Stačí mít v telefonu mobilní aplikaci Alza.cz. V ní kliknete na ‚Pošli to AlzaBoxem‘, vyplníte kontakty příjemce a vyberete AlzaBox, kam má balík dorazit. Obdržíte kód, s jehož pomocí zásilku vložíte do kteréhokoliv boxu. Zbytek už zařídíme my,“ popisuje fungování služby místopředseda představenstva Alzy Jakub Krejčíř.
„Použijte vhodný obal, vyplňte volný prostor výplní, aby se obsah nehýbal, a vše dobře zalepte. Pak už stačí jen pár kliknutí v mobilní aplikaci,“ dodává PR manažerka Alzy Eliška Čeřovská
Podle Alzy bude zásilka vždy doručena do konkrétního vybraného boxu, bez přesměrování na jiné výdejní místo. Většina zásilek dorazí do 72 hodin. Balíky mohou mít rozměry až 50 × 40 × 30 centimetrů a vážit maximálně 10 kilogramů.
Služba cílí na širokou veřejnost – například na uživatele bazarových platforem, kteří mezi sebou často posílají zboží, nebo na ty, kteří chtějí jednoduše doručit balík rodině, přátelům či kolegům.
Budoucnost patří balíkům
Alza se opírá o průzkum společnosti ResponseNow, podle kterého jsou doručovací boxy nejvyužívanější formou vyzvedávání zásilek ve věkové kategorii 18–40 let, kde je preferuje až 90 procent lidí. Pro 65 procent respondentů představují hlavní způsob doručování. Většina lidí navíc bydlí nebo pracuje do 500 metrů od nejbližšího boxu.
Největší český e-shop chce novou službu dále rozvíjet a v budoucnu plánuje zavedení dalších funkcí, jako je možnost dobírky, pojištění zásilek nebo odesílání větších balíků.
„Zákazníky jsme si získali rychlostí – když do půlnoci objednají, ráno mají balík v AlzaBoxu. Teď jim stejný komfort chceme nabídnout i při posílání balíků mezi sebou. Věříme, že si služba Pošli to AlzaBoxem najde rychle své místo na trhu,“ uzavírá Čeřovská.
Proti Zásilkovně?
Dosud bylo možné přes AlzaBoxy vyzvedávat zboží objednané přímo z webu Alzy nebo si do nich nechat doručit zásilky od jiných e-shopů. Alza totiž svou rozsáhlou síť boxů pronajímá také dalším významným přepravcům – Balíkovně, DPD, GLS nebo DHL. Prostřednictvím služby Pošli to AlzaBoxem tak firma vstupuje přímo na trh doručování mezi jednotlivci, čímž se přibližuje modelu klasických přepravců.
Doručování mezi jednotlivci přes síť výdejních boxů už dnes umožňuje například Zásilkovna, která provozuje přes pět tisíc tzv. Z-Boxů a spolupracuje i s partnerskými prodejnami. Pro firmu jde o důležitý segment, zejména kvůli popularitě online secondhandových platforem jako Vinted. „Společnost Vinted je naším velice významným partnerem. Právě s ní připravujeme novinku, a to podání zásilek do Z-Boxu,“ uvedla v dubnu pro HN mluvčí Zásilkovny Anna-Marie Lichtenbergová. Dosud mohli zákazníci podávat balíky jen přes výdejní místa, nově to půjde i přes automatické boxy. Přijímání zboží do boxů už umožňuje například i sítě přepravních společností PPL a GLS.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.