Poslední dobou to vypadá, jako by se Ford rozhodl Evropanům ordinovat už jen čistě americkou medicínu. Pozornost na sebe strhává hlavně sportovní model Mustang a ještě tak možná obří pick‑up na baterky. Což není nutně špatně, protože obojí dělá Ford velmi dobře.
V nabídce ale zůstávají i modely střižené na míru místnímu trhu, ať už je to Focus, nebo právě Puma. Městské SUV, kterému na trhu konkuruje mimo jiné Škoda Kamiq.
Základ modelu představeného už v roce 2019 tvoří benzinový tříválec EcoBoost, kterému s výkonem nově ve všech verzích pomáhá mildhybridní technika. Ta má samostatnou 48V elektroinstalaci, startér‑generátor integrovaný do motoru a samozřejmě také malou lithiovou baterii.
Ačkoliv tato nejjednodušší verze hybridního pohonu obvykle zajišťuje pouze hladké spuštění motoru při rozjezdu na semaforech, ve Fordu je její přítomnost znát. Litrový motor posílený elektrickým dopingem oplývá nebývalou agilitou, místy dokonce až otravnou – když řidič potřebuje zaparkovat do řady stojících aut, musí s plynovým pedálem zacházet opravdu jemně. Zvlášť ve spojení se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem, který je však až na hektické rozjezdy s Pumou sladěn dobře.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později