Creative Dock se do byznysového povědomí asi nejvíc zapsal projektem půjček „lidé lidem“ Zonky, který před lety postavil pro skupinu PPF. Obdobných start‑upů a funkčních technologických projektů vybudovala firma pro své klienty celou řadu. Postupem času se společnost rozkročila do dalších sektorů i za hranice Česka. Nyní vidí největší příležitosti k růstu mimo Evropu.

„V Evropě chceme mít silnou nohu byznysu, ale není to oblast, na kterou chceme spoléhat z pohledu růstu. Velké příležitosti vidíme na Blízkém východě. Koupili jsme jednu firmu v Saúdské Arábii a chceme v regionu posilovat. Letos by se na našich celkových příjmech měl podílet 30 procenty,“ říká generální ředitelka Creative Docku Gabriela Teissing. Firma, která ve svých pobočkách v Berlíně, Curychu, Praze a Rijádu zaměstnává přes 600 lidí, chce do budoucna více vsadit i na zelenou energii a umělou inteligenci. Ty by mohly nakonec pomoci i konkurenceschopnosti Evropy.

Kde z byznysového pohledu vidíte největší potenciál pro využití umělé inteligence?

Využití umělé inteligence v byznysu je nesmírně široké. V posledních měsících se do popředí zájmu dostaly jazykové modely, například ChatGPT, jsou to nejrychleji rostoucí uživatelské aplikace v dějinách. Pro mnoho lidí je to poprvé něco „hmatatelného“ od umělé inteligence a má to obrovský zásah. Zájem od klientů je obrovský. Šéfové firem mají pocit, že to zcela změní způsob práce. Sami na sobě ve společnosti zkoušíme, v čem přesně může umělá inteligence v podobě jazykových modelů nejvíc pomoci. A podle toho budeme vědět, kde přesně to pomůže klientům.

K čemu jste došli?

Jsou tři základní způsoby. Je možné využít chat v základní podobě. Usnadní formulaci jakýchkoliv textů, například e‑mailovou komunikaci. Potom je možné kolem základního jazykového modelu postavit a naprogramovat další vrstvu, která se specializuje na konkrétní oblast. Pokud se například rozšíří o právo, pomůže rychleji tvořit smlouvy. Největší potenciál vidíme ve využití umělé inteligence jako chytrého vyhledávače. V Creative Docku máme obrovskou knihovnu nabídek, které posíláme klientům. Je možné v nich vyhledávat podle klíčových slov. Použití umělé inteligence umožní informace vyhledávat v kontextu, tedy mnohem sofistikovaněji.

Umělá inteligence do budoucna nahradí hlavně práci juniorů. Je otázka, jak potom budou získávat zkušenosti.

Jak to bude možné využít u vašich klientů a jejich zákazníků?

Už teď je vidět, že firmy se s pomocí umělé inteligence snaží nahrazovat zákaznickou péči. Zatím lidé narážejí spíše na „hloupé“ chatboty, které je otravují. Ale časem zvládnou nejen odpovídat na otázku, ale třeba i poradenství. Ještě nyní vyvíjíme pro klienty řadu aplikací, které jsou postavené na „klikání“, ale to už brzo nebude aktuální. Očekáváme, že aplikace blízké budoucnosti vás provede například žádostí o úvěr hlasem, bez nutnosti klikat.

Využíváte umělou inteligenci také pro programování při vývoji aplikací?

Necháváme někdy kontrolovat kódy. Nebo ji používáme v případech, kdy si vývojář není zcela jistý, jak vyřešit konkrétní problém. Ale nemyslím, že bychom mohli zcela odstavit lidskou práci a nechat umělou inteligenci, aby naprogramovala celou aplikaci. Jednou se to však stane a práci vývojářů to posune jiným směrem. Rozhodně se zvýší efektivita. Umělá inteligence nicméně do budoucna nahradí hlavně práci juniorů, lidí po škole, a nejen v IT. Je otázka, co se bude dít, jak budou získávat zkušenosti.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-67183260-evropa-uz-neporoste-velky-byznys-zamiri-jinam