Televize byla v historii mediálních měření vždy tím prostorem pro reklamu, kde firmy utrácely nejvíc peněz. O prvenství ji letos poprvé připravil internet, který vzrostl meziročně o 22 procent, zatímco televize jen o čtyři procenta.

Za zásadní změnou v žebříčku nestojí jen růst zájmu o internetovou inzerci, který je dlouhodobý a odehrává se všude ve světě, ale hlavně nová metodika. Výsledné číslo je nyní přepočtem celkového objemu reklamního prostoru nakoupeného v médiích na ceny uvedené v cenících jednotlivých médií. Existuje zde řada dílčích činitelů, například množstevní slevy, mediální partnerství a další, které monitoring nezachytí. Reálné obnosy jsou tedy vždy nižší než ceníkové.

Objem internetové reklamy se do loňského roku vypočítával z reálných cen částečně, protože u určitých jejích typů není možné stanovit ty ceníkové. „Kvůli počítání čistých cen vycházela internetu nižší čísla než ostatním typům médií,“ říká Tereza Tůmová, ředitelka Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR), které monitoring internetové části reklamy zajišťuje.

Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.