Poslední dobou ho sice prodejně zastiňují SUV, ale Peugeot 308 nadále patří k nejvýznamnějším modelům francouzské značky. Jedná se totiž o konkurenta tradičního evropského bestselleru Volkswagenu Golf. Ostatně předchozí generace si v roce 2014 vysloužila evropský titul Auto roku a i letos se nejnovější provedení dostalo do finální sedmičky. Nakonec Peugeot skončil čtvrtý.
Stejně jako další modely značky dokáže i nová 308 uhranout designem. Má výraznou masku, světla, z jejichž krajů vystupují „vyceněné tesáky“ denního svícení, nebo ostře řezanou záď. Jako první Peugeot nese nové logo značky, lví hlavu na heraldickém štítu.
Ti, kteří se nechají unést vzhledem, mají z čeho vybírat. Kromě hatchbacku je v nabídce i o dvacet tisíc dražší praktičtější kombi SW. V ceníku jsou benzinové i naftové motory, nechybí plug‑in hybrid a příští rok přijde i čistě elektrická verze. My jsme se ale drželi při zemi a pro test si vybrali žádanou silnější z nabízených benzinových jednadvojek o výkonu 96 kilowattů. Dá se pořídit už za půl milionu.
Uvnitř opět originál
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později