Poslední dobou ho sice prodejně zastiňují SUV, ale Peugeot 308 nadále patří k nejvýznamnějším modelům francouzské značky. Jedná se totiž o konkurenta tradičního evropského bestselleru Volkswagenu Golf. Ostatně předchozí generace si v roce 2014 vysloužila evropský titul Auto roku a i letos se nejnovější provedení dostalo do finální sedmičky. Nakonec Peugeot skončil čtvrtý.
Stejně jako další modely značky dokáže i nová 308 uhranout designem. Má výraznou masku, světla, z jejichž krajů vystupují „vyceněné tesáky“ denního svícení, nebo ostře řezanou záď. Jako první Peugeot nese nové logo značky, lví hlavu na heraldickém štítu.
Ti, kteří se nechají unést vzhledem, mají z čeho vybírat. Kromě hatchbacku je v nabídce i o dvacet tisíc dražší praktičtější kombi SW. V ceníku jsou benzinové i naftové motory, nechybí plug‑in hybrid a příští rok přijde i čistě elektrická verze. My jsme se ale drželi při zemi a pro test si vybrali žádanou silnější z nabízených benzinových jednadvojek o výkonu 96 kilowattů. Dá se pořídit už za půl milionu.
Uvnitř opět originál
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Martin Přibyl
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



