Uzavření hotelů a penzionů během pandemie covidu přimělo zanícené cestovatele hledat na svých výletech alternativní ubytování. Jednou z oblíbených variant se stala přestavba aut na „obytňáky“. To se rozjelo obzvlášť ve Spojených státech, kde mnoho lidí vlastní velké vozidlo, do kterého se kempinková vestavba snadno vměstná. Rychle rostoucí americký trh nalákal i východomoravskou firmu Egoé, která se tam odhodlala založit vlastní pobočku na vestavby od aut a rozjíždí i prodej zahradního nábytku.
Podobně jako tato společnost posiluje své pozice na severoamerickém trhu prostřednictvím budování poboček mnoho dalších českých firem. Patří k nim například Česká zbrojovka, biotechnologická firma Contipro, chemička Draslovka, nakladatelství Albatros či výrobce kytar Furch Guitars. A tento trend bude nejspíš pokračovat. Podle ředitele agentury CzechTrade v Chicagu Luboše Matějky se o založení firemní entity ve Spojených státech nyní zajímá řada českých firem z různých oborů. Po loňském mírném poklesu také opět stoupá export českých firem do USA, stopa tuzemského byznysu za oceánem ale bude díky přímému vstupu podniků na tamní trh mnohem větší.
Přidaná hodnota a sebevědomí
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později