Většina lidí při jednáních stále předává své kontaktní údaje vytištěné na papírové vizitce, Josef Dvořáček vytahuje pestrobarevný čajový sáček s nápisem „dobrou náladu nosím vždy s sebou“. Ani na něm nechybí jméno, funkce, e‑mailová adresa nebo telefon. Vedle toho obsahuje i bylinný biočaj. Ten je hlavním produktem firmy Sonnentor z jihomoravských Čejkovic, kterou Dvořáček spoluvlastní. Netradiční vizitka zároveň podtrhuje, čím je tato společnost výrazná.

Propracovaný marketing bioproduktů podpořený turistickým konceptem továrny, do které za nákupem biokoření a biočajů, posezením v kavárně, prohlídkou „voňavé“ výroby nebo naučnou trasou přijede ročně kolem 50 tisíc návštěvníků, se promítá i do finančních ukazatelů. Loni tržby Sonnentoru vyrostly i přes pandemii koronaviru a zavřené obchody téměř o pětinu na 390 milionů korun.

Příčinou nejrychlejšího růstu firmy za poslední roky byl paradoxně právě covid. „Zvyšovala se poptávka po zdravých produktech, lidé se snažili o zdravý životní styl, navíc byli častěji doma a pili víc čajů,“ popisuje vystudovaný zemědělec Dvořáček.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-66971790-zajem-o-biopotraviny-roste-sonnentor-premeni-svoji-tovarnu-na-turistickou-atrakci