Většina lidí při jednáních stále předává své kontaktní údaje vytištěné na papírové vizitce, Josef Dvořáček vytahuje pestrobarevný čajový sáček s nápisem „dobrou náladu nosím vždy s sebou“. Ani na něm nechybí jméno, funkce, e‑mailová adresa nebo telefon. Vedle toho obsahuje i bylinný biočaj. Ten je hlavním produktem firmy Sonnentor z jihomoravských Čejkovic, kterou Dvořáček spoluvlastní. Netradiční vizitka zároveň podtrhuje, čím je tato společnost výrazná.
Propracovaný marketing bioproduktů podpořený turistickým konceptem továrny, do které za nákupem biokoření a biočajů, posezením v kavárně, prohlídkou „voňavé“ výroby nebo naučnou trasou přijede ročně kolem 50 tisíc návštěvníků, se promítá i do finančních ukazatelů. Loni tržby Sonnentoru vyrostly i přes pandemii koronaviru a zavřené obchody téměř o pětinu na 390 milionů korun.
Příčinou nejrychlejšího růstu firmy za poslední roky byl paradoxně právě covid. „Zvyšovala se poptávka po zdravých produktech, lidé se snažili o zdravý životní styl, navíc byli častěji doma a pili víc čajů,“ popisuje vystudovaný zemědělec Dvořáček.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později