Většina lidí při jednáních stále předává své kontaktní údaje vytištěné na papírové vizitce, Josef Dvořáček vytahuje pestrobarevný čajový sáček s nápisem „dobrou náladu nosím vždy s sebou“. Ani na něm nechybí jméno, funkce, e‑mailová adresa nebo telefon. Vedle toho obsahuje i bylinný biočaj. Ten je hlavním produktem firmy Sonnentor z jihomoravských Čejkovic, kterou Dvořáček spoluvlastní. Netradiční vizitka zároveň podtrhuje, čím je tato společnost výrazná.
Propracovaný marketing bioproduktů podpořený turistickým konceptem továrny, do které za nákupem biokoření a biočajů, posezením v kavárně, prohlídkou „voňavé“ výroby nebo naučnou trasou přijede ročně kolem 50 tisíc návštěvníků, se promítá i do finančních ukazatelů. Loni tržby Sonnentoru vyrostly i přes pandemii koronaviru a zavřené obchody téměř o pětinu na 390 milionů korun.
Příčinou nejrychlejšího růstu firmy za poslední roky byl paradoxně právě covid. „Zvyšovala se poptávka po zdravých produktech, lidé se snažili o zdravý životní styl, navíc byli častěji doma a pili víc čajů,“ popisuje vystudovaný zemědělec Dvořáček.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Radek Novotný
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



