Od začátku pandemie sice klesá počet nově vydávaných knih, na tržby největšího českého nakladatelství Albatros Media to ale nemělo výraznější dopad. Prodeje se přesunuly do on-line prostředí, kde nejsou lidé tak vystaveni vizuálnímu náporu knižních novinek jako v kamenných knihkupectvích. Čtenáři tak víc kupují starší knihy. Díky tomu mimo jiné došlo k renesanci fenoménu Harry Potter, na jehož prodejích bylo kdysi nakladatelství ekonomicky závislé. „Tržby z prodeje těchto knih nám po dobu pandemie stouply o 25 procent,“ říká Jaroslav Horák, který spolu se svou manželkou Silke nakladatelský dům před 13 lety koupil.
Podíl dětské literatury na celkových prodejích Albatrosu se zvyšuje dlouhodobě. Horákovi s ní zkoušejí prorazit i ve světě. Nakladatelství začalo vyvážet obrázkové populárně-naučné knihy pro děti i do španělsky a anglicky mluvících zemí. Ve Spojených státech Horákovi dokonce založili pobočku a plánují expandovat i na další trhy. Na tom českém, kde od koupě Albatrosu v roce 2008 získali téměř dvě desítky nakladatelství, se pak poohlížejí po dalších akvizicích.
Albatros si Horákovi původně pořídili s cílem firmu vyvést z krizového stavu a následně výhodně prodat. „Někde na cestě jsme se ale do tohoto produktu, tedy do knih a byznysu kolem nich, zamilovali a rozhodli jsme se, že si nakladatelství necháme,“ říká Silke Horáková.
Kolik jste od vypuknutí pandemie přečetli knih? Čtete více, nebo méně než před ní?
Jaroslav Horák (J. H.): Čteme víceméně stejně. Práce máme stále dost, jen ji děláme na dálku, takže nemáme víc času na čtení.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Radek Novotný
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



