Zavření restaurací a výčepů donutilo pivovary hledat nové cesty, jak vydělávat na nápoji, bez kterého si velká část Čechů nedokáže představit trávení volného času. Výrobci k tomu využili moderní technologie, neotřelé nápady i nové obchodní postupy. Přinášíme vám příběhy tří českých pivovarů − Hostivar, Primátor a Matuška −, které dokládají, že produkce piva není tak konzervativním oborem, jak by se mohlo zdát.

Pivovar Hostivar − pro pivo na drive-in

Od výdejního okénka pražského minipivovaru Hostivar se táhne fronta několika aut. Chvílemi se u moderního objektu, který stojí mezi sídlištěm a golfovým hřištěm na hranici čtvrtí Horní Měcholupy a Hostivař, tvoří dlouhé kolony. Pivovar měl štěstí. U své budovy s restaurací a pekárnou, kterou otevřel před čtyřmi lety, prozíravě už tehdy postavil drive-in podobný těm, které budují především fastfoodové řetězce jako McDonald's nebo KFC. Zákazníci tak přijedou autem až k budově pivovaru, a aniž by museli vystupovat, dostanou z okénka zde uvařené pivo nebo upečené rohlíky. "Když se kvůli pandemii uzavřely restaurace, dost nám to pomohlo. Dnes si k nám většina zákazníků jezdí nakupovat pivo i jídlo autem," říká Milan Wimmer, ředitel firmy Pivo Hostivar. Ta provozuje v Praze ještě jeden minipivovar s restaurací. Tato budova ale vznikla o pár let dřív a drive-in nezahrnuje. I proto je na tom tato pobočka ekonomicky o poznání hůř než její mladší sestra.

Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.