Zavření restaurací a výčepů donutilo pivovary hledat nové cesty, jak vydělávat na nápoji, bez kterého si velká část Čechů nedokáže představit trávení volného času. Výrobci k tomu využili moderní technologie, neotřelé nápady i nové obchodní postupy. Přinášíme vám příběhy tří českých pivovarů − Hostivar, Primátor a Matuška −, které dokládají, že produkce piva není tak konzervativním oborem, jak by se mohlo zdát.
Pivovar Hostivar − pro pivo na drive-in
Od výdejního okénka pražského minipivovaru Hostivar se táhne fronta několika aut. Chvílemi se u moderního objektu, který stojí mezi sídlištěm a golfovým hřištěm na hranici čtvrtí Horní Měcholupy a Hostivař, tvoří dlouhé kolony. Pivovar měl štěstí. U své budovy s restaurací a pekárnou, kterou otevřel před čtyřmi lety, prozíravě už tehdy postavil drive-in podobný těm, které budují především fastfoodové řetězce jako McDonald's nebo KFC. Zákazníci tak přijedou autem až k budově pivovaru, a aniž by museli vystupovat, dostanou z okénka zde uvařené pivo nebo upečené rohlíky. "Když se kvůli pandemii uzavřely restaurace, dost nám to pomohlo. Dnes si k nám většina zákazníků jezdí nakupovat pivo i jídlo autem," říká Milan Wimmer, ředitel firmy Pivo Hostivar. Ta provozuje v Praze ještě jeden minipivovar s restaurací. Tato budova ale vznikla o pár let dřív a drive-in nezahrnuje. I proto je na tom tato pobočka ekonomicky o poznání hůř než její mladší sestra.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.




