Jakub Šulta u zubařského křesla příliš dlouho nestál. Po ukončení studií stomatologie se rozhodl, že sedne do rozvážkového auta a rozjede nový byznys, který se na českém trhu ještě neprosadil. V roce 2015 tak spustil on-line supermarket Košík.cz. Ten o dva roky později skončil v rukách skupiny Mall a Šulta zvažoval další cestu. Rozhodl se prodávat přes internet použitá auta, nejdřív velkoobchodně dealerům do autosalonů a do bazarů, koncem loňského roku rozjel i on-line prodej koncovým zákazníkům. V něm Šulta vidí hlavní potenciál firmy a letos jej chce spustit ve 14 zemích Evropské unie.
Před necelými dvěma lety jste s pomocí peněz od investiční skupiny Portiva založil evropské on-line tržiště použitých aut Carvago. Proč jste se pustil do tohoto oboru?
Auta mě vždycky bavila a jejich prodej tu na internetu − na rozdíl snad od všech ostatních druhů zboží − ještě nebyl. Zatímco výroba aut je extrémně progresivní a moderní, prodej vozidel je stále archaický. Doba se ale rychle mění, všechno se digitalizuje, navíc teď on-line prodej roste díky pandemii koronaviru. Mění se také pohled lidí na to, jaká auta a za jakou cenu akceptují. Jednak ceny nových aut rostou, protože elektrifikace se musí z něčeho zaplatit. Také se přestávají dávat slevy zákazníkům. To vyvolalo větší poptávku po ojetých vozech. On-line prodej je ale pro většinu dealerů a bazarů nová disciplína. V tom vidím příležitost.
Jakými cestami auta prodáváte?
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Radek Novotný
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



