Slož se, kdo můžeš. Ustát koronakrizi pomocí crowdfundingu zkouší bistra, kavárny, zvířecí útulky i sci-fi časopis
V Česku crowdfundingových platforem funguje hned několik, nejvýraznější je Hithit, prostřednictvím kterého vzniklo přes 3000 projektů a jehož obrat v roce 2020 činil 100 milionů korun. autor: Shutterstock
Rozjet nový projekt či podnikatelský záměr vyžaduje vstupní investici, ne každý však disponuje potřebným kapitálem. Proto vznikl takzvaný crowdfunding − způsob hromadného financování, kdy se více lidí složí na realizaci konkrétního počinu. Autor projektu určí cílovou částku a přispěvatelům na oplátku nabídne odměny, jejichž podoba se odvíjí od výše darované částky.
V Česku crowdfundingových platforem funguje hned několik, nejvýraznější je Hithit, prostřednictvím kterého vzniklo přes 3000 projektů a jehož obrat v roce 2020 činil 100 milionů korun. Do loňského jara se tato platforma soustřeďovala především na rozjezd nových byznysových záměrů, od března spustila sekci Antivir, která podnikům slouží pro získání peněz na přežití a boj s následky koronakrize.
Nyní běží jeho druhá fáze, dohromady se uskutečnilo téměř 250 sbírek a další se chystají. Úspěšnost "záchranného" programu je podle vedení Hithitu až 70 procent. "Bez crowdfundingu bychom provoz neudrželi," říká spolumajitelka teplické kavárny Café Schönau Lenka Němcová. Nejčastěji se zapojují právě gastro provozovny a hudební kluby, o pomoc však volají i útulky pro zvířata, fitness centra, a objevila se dokonce sbírka na záchranu prodejny potravin.
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
[name_short][notes.note_1][notes.note_2]
Vybrané předplatné[name][notes.note_1].
[email]Přihlášený uživatel
[number]Platnost do: [valid.month]/[valid.year]
Upozornění 2 dny před automatickou obnovou předplatného
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s.
Odmítnout zasílání
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získavat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem a službami, například:
Odkaz na stažení mobilní aplikace
Aktivační kód pro přístup k audioverzi obsahu
Informace o podstatných změnách a produktových novinkách
Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů naleznete ZDE.