V minulých letech se české firmy nejvíc obávaly nedostatku pracovních sil. Nyní tento problém ustoupil do pozadí a podniky považují za nejvýznamnější riziko pro svůj byznys pandemii koronaviru. Ta je největším "skokanem" v aktuálním žebříčku podnikatelských rizik, který sestavuje na globální i lokální úrovni společnost Aon. "Riziko pandemie nebo jiné zdravotní krize se posunulo o 46 míst na první příčku. Z toho je patrné, že na takovou situaci nemohl být nikdo připravený, protože byla úplně mimo zorný úhel firem," říká Radovan Škultéty, šéf české a slovenské pobočky Aonu. Ta radí ve 120 zemích světa firmám, jak se lépe připravit na různá rizika podnikání, jako jsou třeba poškození značky, platební problémy dodavatelů nebo škody na majetku.

Spolu s pandemií koronaviru se zvýšily obavy firem i z dalších souvisejících rizik, především z kybernetických útoků, které se v průzkumu posunuly na třetí příčku. "Souvisí to se současnou situací, kdy řada lidí pracuje z domova s pomocí vzdáleného přístupu do podnikových informačních systémů a zdaleka ne všichni mají nejnovější antivirové programy," vysvětluje Škultéty.

Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.