Termín firemní kultura jsme převzali z anglosaského světa, kde má kultura jiný význam než ve středoevropském prostoru. U nás ji často vnímáme v tom užším smyslu jako tvůrčí lidskou činnost, pojí se s uměním a obecně s čímsi vyšším. V anglosaském světě je to naopak věc norem a způsobu chování v každodenním životě skupin lidí nebo firmy.
Chcete-li popsat kulturu jiného národa či jiné rodiny, je to vlastně skoro stejné jako změřit kulturu firemní. Pokud chcete vylíčit zvyky, hodnoty, normy a vzorce chování, musíte si nejprve definovat oblasti i jednotlivosti, na které se při tom soustředíte. Popis kultury jakéhokoliv společenství může být prakticky nekonečný, protože se při něm můžete zaměřit na stovky a tisíce definujících momentů.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



