Téměř každý zaměstnanec vidí v možnosti práce z domova především pozitiva a tzv. home office obvykle přivítá.
Nicméně i v tomto případě platí české přísloví, že není všechno zlato, co se třpytí. Po počáteční euforii z možnosti plánovat si svobodně svůj čas přijdou i negativa. Navíc míra svobody plánování pracovní doby je často omezená. Zaměstnavatel v mnoha případech požaduje, aby byl zaměstnanec k dispozici z důvodu komunikace s kolegy, a ten tak stráví prací více hodin než standardně v kanceláři. Volnost je tedy relativní. Práce z domova vyžaduje po zaměstnanci vysokou pracovní disciplínu, zvláště pokud pracuje z domova trvale a do zaměstnání dojíždí jen některé dny v měsíci nebo i za delší období. Ne každý z nás má zavedený pravidelný režim ranního vstávání, i když nemá sjednanou žádnou obchodní schůzku a zůstává v domácím prostředí, aby se připravil, jako by šel do kanceláře. Mnozí zaměstnanci zůstávají například celý den v domácím oblečení, neupravení a z toho také pochází poněkud hanlivé označení "pyžamoví pracovníci". Je nezbytně nutné nastavit si pravidelný pracovní režim i bez nutnosti pokynů ze strany nadřízených. Pro zaměstnance trpící prokrastinací - což je chorobné odkládání úkolů - je práce z domova vyloženě nevhodná a měli by trvalou práci na dálku důkladně zvážit. Samozřejmě že v případě využívání tzv. home office jeden den v týdnu nebo měsíci jsou výše uvedené povahové vlastnosti nevýznamné a zanedbatelné.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později