Téměř každý zaměstnanec vidí v možnosti práce z domova především pozitiva a tzv. home office obvykle přivítá.
Nicméně i v tomto případě platí české přísloví, že není všechno zlato, co se třpytí. Po počáteční euforii z možnosti plánovat si svobodně svůj čas přijdou i negativa. Navíc míra svobody plánování pracovní doby je často omezená. Zaměstnavatel v mnoha případech požaduje, aby byl zaměstnanec k dispozici z důvodu komunikace s kolegy, a ten tak stráví prací více hodin než standardně v kanceláři. Volnost je tedy relativní. Práce z domova vyžaduje po zaměstnanci vysokou pracovní disciplínu, zvláště pokud pracuje z domova trvale a do zaměstnání dojíždí jen některé dny v měsíci nebo i za delší období. Ne každý z nás má zavedený pravidelný režim ranního vstávání, i když nemá sjednanou žádnou obchodní schůzku a zůstává v domácím prostředí, aby se připravil, jako by šel do kanceláře. Mnozí zaměstnanci zůstávají například celý den v domácím oblečení, neupravení a z toho také pochází poněkud hanlivé označení "pyžamoví pracovníci". Je nezbytně nutné nastavit si pravidelný pracovní režim i bez nutnosti pokynů ze strany nadřízených. Pro zaměstnance trpící prokrastinací - což je chorobné odkládání úkolů - je práce z domova vyloženě nevhodná a měli by trvalou práci na dálku důkladně zvážit. Samozřejmě že v případě využívání tzv. home office jeden den v týdnu nebo měsíci jsou výše uvedené povahové vlastnosti nevýznamné a zanedbatelné.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



