Když začátkem letošního roku Jiří Caudr nastoupil jako ředitel marketingu do e-shopu s módou Zoot, na novém působišti se zasadil o podstatnou změnu interní komunikace. Společnost začala využívat nástroj Facebook Workplace, jedno z hlavních řešení na poli takzvaných vnitropodnikových sociálních sítí. Vzhledem a funkcemi se podobají těm klasickým, jako je Twitter, LinkedIn nebo právě Facebook. Oproti nim jsou ale omezené na prostředí firmy, účty zřizuje i ruší zaměstnavatel.

"Naší největší motivací bylo sjednotit různé komunikační kanály," zdůvodňuje rozhodnutí Caudr. A samozřejmě snížit počet e-mailů, které ve firmě kolují. Zdlouhavé mailování podle něj zaměstnance zbytečně zdržuje od práce, často je snazší věc probrat přes telefon nebo alespoň firemní chat, který je díky nižší formálnosti zpravidla rychlejší.

Záměr se povedl a zaměstnanci Zootu dnes přes Workplace řídí práci v týmech, sdílí dokumenty nebo se dohadují, kam půjdou na oběd. Systém nahrazuje funkci intranetu, e-mailu či sdílených disků a částečně se na něj přesunuje neformální komunikace, která dříve probíhala v kuchyňce. Zoot také přes Workplace pořádal školení pro zaměstnance v kamenných výdejnách. Fakt, že zaměstnanci nemusí sedět v jedné místnosti a mohou zůstat v jednotlivých výdejnách, ale zároveň se mohou okamžitě na cokoliv zeptat, snížil náklady na organizaci a logistiku.

"Dříve bychom sezvali všechny prodejce do jednoho místa nebo organizovali skupinový videohovor, teď jsme to vyřešili poměrně jednoduše pomocí tří příspěvků v jedné skupině na síti," pochvaluje si Caudr.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.