Tři, dva, jedna, ukazuje nádherná česká hosteska Lucie na prstech. Ve chvíli, kdy se modelka a bývalá krasobruslařka ladně zhoupne v kolenou a procítěně máchne rukou na znamení startovního manévru, málem zapomenu, že jsem měl dupnout na plynový pedál. Lucky ručka energicky zmáčkne tlačítko stopek a měří, za jak dlouhou dobu zvládneme jízdu zručnosti na dráze uprostřed tureckého závodního okruhu Intercity Istanbul Park.
Motor Porsche Boxster S zavyje, když s malým zpožděním dopadne pravá noha na plyn a okamžitě probudí 350 koní v jeho útrobách. Po krátké rovince stejně vehementně dupám na brzdu, strhávám volant vlevo a s citem se snažím tlačit na plyn tak, abych v prudké zatáčce akceleroval bez zpomalujících zásahů stabilizačního systému. Motor už zase řve a blížíme se k lesu kuželek vyznačujících slalom.
"Už nezrychluj. Ani nezpomaluj. Nehraj si s plynem tak jako při první jízdě, uvidíš, že budeš rychlejší," radí mi ze sedadla spolujezdce instruktor Sergio Hernandez. Neposlechnout drobného španělského sympaťáka by byl hřích. Dvakrát vyhrál mistrovství světa v závodech cestovních vozů WTCC, takže o autech asi něco ví.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později