Tři, dva, jedna, ukazuje nádherná česká hosteska Lucie na prstech. Ve chvíli, kdy se modelka a bývalá krasobruslařka ladně zhoupne v kolenou a procítěně máchne rukou na znamení startovního manévru, málem zapomenu, že jsem měl dupnout na plynový pedál. Lucky ručka energicky zmáčkne tlačítko stopek a měří, za jak dlouhou dobu zvládneme jízdu zručnosti na dráze uprostřed tureckého závodního okruhu Intercity Istanbul Park.
Motor Porsche Boxster S zavyje, když s malým zpožděním dopadne pravá noha na plyn a okamžitě probudí 350 koní v jeho útrobách. Po krátké rovince stejně vehementně dupám na brzdu, strhávám volant vlevo a s citem se snažím tlačit na plyn tak, abych v prudké zatáčce akceleroval bez zpomalujících zásahů stabilizačního systému. Motor už zase řve a blížíme se k lesu kuželek vyznačujících slalom.
"Už nezrychluj. Ani nezpomaluj. Nehraj si s plynem tak jako při první jízdě, uvidíš, že budeš rychlejší," radí mi ze sedadla spolujezdce instruktor Sergio Hernandez. Neposlechnout drobného španělského sympaťáka by byl hřích. Dvakrát vyhrál mistrovství světa v závodech cestovních vozů WTCC, takže o autech asi něco ví.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Ondřej Běhal
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



