Písmeno M na kapotě mnichovských automobilů odjakživa věští výkonnou a zábavnou verzi toho kterého modelu. Dočkalo se jí konečně i kompaktní kupé BMW řady 2, se kterým je nyní možné úspěšně vyrazit na okruh nebo na okresku a pořádně se bavit. Dobrou zprávou pro všechny fanoušky značky je, že se firma rozhodla držet tradice − auto má poháněná jen zadní kola a vpředu uložený přeplňovaný šestiválec. Přitom jeho soupeři už dávno vyměkli, jezdí totiž se čtyřválci a pohonem všech kol.
Hledači jízdy bokem proto nadšeně tleskají, stejně jako ti, kteří chtějí poslouchat přirozené dunění benzinového třílitru. Výkon 370 koní a točivý moment 465 newtonmetrů jsou také velmi slibné parametry, obzvlášť když je řeč o stroji, který svou délkou nedorůstá ani do 4,5 metru. Tabulky sice překvapují vysokou hmotností vozu, jež dosahuje 1,6 tuny, ale díky potentnímu motoru a správnému vyvážení v rozložení hmotnosti se za volantem řidič cítí jako ve velmi mrštném autě. O tom ostatně vypovídá i fakt, že dokáže pokořit stovku za pouhé 4,3 sekundy.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Markovič
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



