Ekonom přes SMS

Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom vám doručíme až domů. Přečtěte si více o službě.

Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Díky tunelu pod Krušnými horami se má trať mezi Ústím na Labem a Drážďany zkrátit a narovnat. Vlaky do Prahy budou moci jet rychlostí až 350 kilometrů v hodině.

Česko bude muset za tunel dlouhý více než 26 kilometrů a za další vylepšení trati zaplatit několik desítek miliard korun. Ale Dan Ťok v tom nevidí problém. Peníze chce vzít ze státního rozpočtu a část čerpat z evropských fondů.

Závazek ministra je vcelku překvapivou zprávou. Zatím se totiž zrychlovat provoz na českých tratích příliš nedařilo. V minulosti se zvažovalo třeba vybudování zbrusu nové vysokorychlostní trati z Prahy do Brna. Ta by umožnila cestovat mezi dvěma největšími městy v Česku jen hodinu, a odlehčila by tak přetížené dálnici D1. Jenže projekt je zatím u ledu. Moc se nepovedlo ani zrychlení provozu mezi Brnem a Ostravou.

Loni na podzim ministerstvo dopravy rozhodlo o modernizaci části této trati, konkrétně o spojení mezi Brnem a Přerovem. Odvážnější varianta, kdy by se dalo dosahovat rychlostí 350 kilometrů za hodinu, neprošla. Resort dal zelenou přestavbě za 35 miliard korun, která má umožnit jezdit po trati rychlostí maximálně 200 kilometrů v hodině.

Nyní si Česko zřejmě kvůli tlaku Saska vytyčilo odvážnější cíl. Snad tento projekt poslouží i jako inspirace pro další zrychlování tratí v Česku.

obalka Ekonom 2016 18Objednejte si nové číslo Ekonomu přes SMS. Ke stažení je také v nových aplikacích Ekonomu na iPadu, iPhonu a zařízeních se systémem Android.

Související