Technické parametry

Volvo V60 D4 AWD Cross Country

Motor: vznětový pětiválec
Objem: 2400 ccm
Výkon: 140 kW (190 k)
Toč. moment: 420 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 8,9 s
Max. rychlost: 205 km/h
Komb. spotřeba: 5,7 l / 100 km
Rozměry: 4638 × 1899 × 1545 mm
Cena: 996 867 korun včetně DPH

Ekonom přes SMS

Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom vám doručíme až domů. Více zde.

Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Zakladatelem této kategorie je Audi se svými modely A6 allroad quattro a později také A4 all-road quattro. Druhému jmenovanému má konkurovat novinka od Volva. Ta hned na začátek nabízí jednu kuriozitu. Lze si ji pořídit i jako sedan S60 Cross Country, což je výjimka. Ostatní all-roady jsou totiž striktně jen kombíky.

Ostatně s praktičtější karoserií dorazil i testovaný model V60 Cross Country. Přece jen se pro sedan s vyšším podvozkem a plastovou ochranou do terénu rozhodne jen hrstka podivínů. Kombíku taková výbava sluší víc, a to ještě když se oblékne do bronzové metalízy. Kromě zmíněných doplňků je vůz shodný s běžným modelem V60. To platí samozřejmě i pro kabinu, kde si lze užít švédský smysl pro stylový a jednoduchý design.

Zpracování je na vysoké úrovni, a Volvo se díky němu řadí mezi luxusní automobilky, ačkoliv by ho tam řada konkurentů přivítat nechtěla. Dřevo s matnou úpravou působí opravdově a hodnotně, pěkné jsou i hliníkové prvky a kůže je kvalitní. Jedinou výtku máme k zmatenému ovládání multimédií.

Kožená sedadla jsou vybavena vysokými opěrkami hlavy a nabízí slušné pohodlí. Jen ve druhé řadě je potřeba se lehce uskromnit, zejména pokud jde o prostor před koleny. V60 totiž i v provedení Cross Country patří ve střední třídě mezi ty méně prostorné modely. Kufr pojme 430 litrů, což také není slavná hodnota. Na druhou stranu potěší šikovnou přepážkou, kterou lze vztyčit uprostřed zavazadelníku.

Volvo s příchodem velkého SUV XC90 naznačilo svou motorovou budoucnost. Vsadí totiž pouze na čtyřválcové motory. To se bude týkat i menších modelů včetně V60. Ale pokud si nyní pořídíte Cross Country ve zkoušené verzi D4 AWD, dostanete ho ještě s pětiválcovým motorem.

Pro verzi s pohonem předních kol je přitom už připraven nový čtyřválec. Mít starý motor se ale zdá být v tomto případě spíš výhodou. Jednotka totiž oproti svému nástupci vyluzuje mnohem příjemnější hlubší zvuk. Rozhodně jí nechybí síla. Nejenže disponuje výkonem pěkných 190 koní, ale má i vysoký točivý moment s hodnotou 420 Nm.

Přechod na čtyřválce Volvo obhajuje i kvůli spotřebě. Ani ta se ale u pětiválce nezdá být nikterak problematickou. Převody automatu jsou totiž nastaveny tak, že při dálniční jízdě točí v nízkých otáčkách, takže se dá v průměru jezdit i kolem 7,5 litru na 100 kilometrů. Nejméně Ekonom naměřil mimo město, kdy při klidné jízdě spadla konzumace paliva na pěkných 4,8 litru nafty na 100 kilometrů. I proto je loučení s pětiválcem poměrně smutné.

Výtka tak musí směřovat hlavně k podvozku. U zvýšeného modelu bychom očekávali více pohodlí, to ale ubíraly překvapivě tuhé tlumiče, ale i velké 18palcové disky. Autu se nelíbí zejména na rozbitých silnicích, přitom paradoxně právě na ně by měl být all-road stavěný. Tužší nastavení ale zase prospívá jízdním vlastnostem při dynamickém zacházení. Ani zvýšený model se tak neztratí v zatáčkách a potěší i takové řidiče, kteří hledají sportovnější svezení.

Související