Tu založil celkem nedávno se dvěma kamarády a peníze na rozjezd získal od inkubátoru financovaného dvěma spoluzakladateli Twitteru, Evanem Williamsem a Bizem Stonem. Na první pohled je to celkem běžná historka posledních měsíců. Velké firmy jako Google, Facebook nebo Twitter "nakupují" malé společnosti, protože se zamilují do jejich produktu a chtějí ho buď získat pro sebe, anebo "odklidit" z cesty.
Na téhle koupi je ovšem zajímavé to, že Branch žádný takový produkt nemá. Firma se sice pokusila vyvinout službu a aplikaci umožňující komunikaci prostřednictvím krátkých vzkazů, neměla však nijak výrazný úspěch. Její zakladatel (mimochodem jako každý správný zakladatel start-upu nedostudoval vysokou školu) se proslavil mnohem více tím, že kritizoval... Facebook!
Před rokem publikoval na blogu článek založený na dojmech a pocitech své patnáctileté sestry o Facebooku. Byl jedním z těch, kteří začali tvrdit, že současné teenagery tahle sociální síť přestává zajímat, z čehož se následně stalo velké téma (a samotný Facebook musel později určitý úbytek mladých uživatelů potvrdit). "Facebook je dost možná nenapravitelně špatný brand," napsal před rokem Miller.
Není divné, že ten samý Miller teď vyinkasuje od Facebooku několik milionů dolarů a podle zveřejněných informací začne v téže firmě pracovat jako projektový manažer? Záhada má dvě potenciální řešení. Buď je zakladatel Branche opravdu Bohem nadaný a talentovaný mladý muž, který pro velkou, mnohamiliardovou firmu má milionovou hodnotu. Anebo prostě Mark Zuckerberg podlehl pokušení zavřít pusu svému známému kritikovi tím, že si ho koupí.
Uf, to by bylo krásné. Požehnána nechť je doba, kdy se s pomlouvači nebojuje žalobami, ale milionovými šeky. Je to doba krásná a plná šancí... A obvykle netrvá dlouho. Říká se jí také bublina.