Po většinu minulého století platilo, že pokud firma chce být považována za inovativní, musí se o všechno postarat sama. Za vzory inovativních společností byly považovány Bell Laboratories nebo IBM, tedy vysoce integrované firmy, které měly pevně v rukou vše, od vývoje materiálů až po distribuci výrobků ke koncovému zákazníkovi. Tato "učebnicová" představa dodnes ovlivňuje způsob, jakým o inovacích uvažujeme.
Pojem "otevřená inovace" vychází z toho, že v dnešním světě, ve světě internetu a možností s ním spojených, je tento model příliš nákladný. Daleko výhodnější je otevřenost, ať již v tom smyslu, že dokážeme rozvíjet nápady jiných, nebo naopak necháme jiné lidi, aby využívali nápady naše.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později