Po většinu minulého století platilo, že pokud firma chce být považována za inovativní, musí se o všechno postarat sama. Za vzory inovativních společností byly považovány Bell Laboratories nebo IBM, tedy vysoce integrované firmy, které měly pevně v rukou vše, od vývoje materiálů až po distribuci výrobků ke koncovému zákazníkovi. Tato "učebnicová" představa dodnes ovlivňuje způsob, jakým o inovacích uvažujeme.
Pojem "otevřená inovace" vychází z toho, že v dnešním světě, ve světě internetu a možností s ním spojených, je tento model příliš nákladný. Daleko výhodnější je otevřenost, ať již v tom smyslu, že dokážeme rozvíjet nápady jiných, nebo naopak necháme jiné lidi, aby využívali nápady naše.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



