Důchodová reforma se potýká s hodně hubeným startem. Proč? Podle mého profesního, čistě pragmatického pohledu vláda především nedokázala reformu občanům "prodat". Tak složitý a specifický produkt, jako je důchodové spoření (II. pilíř), totiž bezesporu vyžaduje aktivní komunikaci.
Vláda zaprvé mohla připravit rozsáhlou komunikační kampaň ve své režii. Tedy nikoli ten současný drobný 20milionový pokus, ale opravdu promyšlenou, dlouhodobou kampaň vysvětlující a informující o výhodách reformy. To však v době "rozpočtové odpovědnosti" zřejmě nebylo politicky průchodné, a tak přicházela do úvahy možnost číslo dvě. Reformu mohly prodat samotné penzijní fondy, prostřednictvím svých přepážek a reklamních kampaní. To se jevilo jako pro stát úsporné řešení, na které se zřejmě vláda výrazně spoléhala.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později