Ve firemním logu je nakousnutá hruška evokující jablko Apple a ve jménu společnosti příjmení majitele. Tak vypadá první zběžné setkání se společností Čokoládovny Fikar z Kuřimi na Moravě. Napovídá, že jde o moderní firmu a že její majitel se k ní hrdě hlásí. "Neúčastním se žádných výběrových řízení pro stát, kde se většina pakuje, tak se nemusím stydět mít jméno v názvu firmy," míní Jindřich Fikar.
Už touto odpovědí je zřejmé, že není přítelem taktického vykrucování, ale upřednostňuje přímá a rychlá řešení. Umí být tvrdý, ale fér obchodník. Kvalitní čokoláda, které se v Čokoládovnách Fikar ročně vyrobí za více než 40 milionů korun, podle odborníků podporuje v těle tvorbu endorfinu a serotoninu, takzvaných hormonů štěstí. A spokojený se svými podnikatelskými úspěchy rozhodně může byznysmen Fikar být. Původně ekonom řízení stavebnictví se v roce 1990 vrhl na obchod a pekařství. Až o osm let později objevil kouzlo čokolády.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



