A protože jsou děti proti marketingovým trikům prakticky bezbranné, má dětský marketing jasně stanovené hranice, které v Česku vymezuje Rada pro reklamu:

 

  • Reklama nesmí povzbuzovat děti k tomu, aby chodily na neznámá místa nebo hovořily s neznámými lidmi.

 

  • Je zakázána reklama na komerční produkt či službu, která by obsahovala jakoukoli výzvu dětem či která by jakýmkoli způsobem naznačovala, že pokud si děti samy nekoupí nějaký produkt či službu, nesplní tím nějakou povinnost nebo neprojeví dostatečnou loajalitu vůči určitým osobám či organizacím.

 

  • Není povolena reklama, která vede děti k tomu, aby si myslely, že pokud nebudou vlastnit inzerovaný produkt, stanou se jakýmkoli způsobem méněcenné ve vztahu k jiným dětem. 

 

  • V reklamách je nutno věnovat pozornost tomu, aby děti nebyly podporovány v naléhání na jiné osoby ve snaze získat konkrétní produkt či službu. 

 

  • Má-li reklama zahrnovat odkaz na dětskou soutěž, sběr kuponů, nabídky prémií, volné prémie, tahy cen a podobné hry zaměřené na děti a mládež, musí být vhodným způsobem publikována jasná pravidla.

 

  • Kromě uvedených bodů etický kodex také detailně upravuje reklamu na tabákové, alkoholické a další potenciálně nebezpečné výrobky, která by mohla mít vliv na děti.

 


 

 

Ekonom obalka 152013- Jaké mají tržby nejznámější světoví výrobci hraček?

 

- Co stojí za úspěchem nevzhledných panenek Monster High?

 

- A jakou roli v dětském marketingu dnes hraje internet?

 

Odpovědi na tyto otázky a mnohem víc se dozvíte v tématu Monstrózní útok na rodičovské peněženky, které najdete v novém čísle týdeníku Ekonom (č. 15/2013).

 

Související