Nadace nejprve nechala natočit typické scény v čínských rodinách, poté podle nich bylo vymodelováno 115 postaviček lidí zajatých v síti www. Každá z figurek byla "zavařena" do skleněné nádoby. Takto zavařené figurky vytvořily instalaci nazvanou "klávesnice izolace". Ta s velkým ohlasem putovala dva měsíce po Číně. Že problém izolace začíná u dětí, ví i výrobce pracího prášku Omo. V britské kampani proto zdůrazňuje, že skutečná dobrodružství se neřídí joystickem. Kampaň "Špína je dobrá" jde proti všem klišé reklamy na prací a mycí prostředky zobrazující rodiny sterilně vyčistěné a bez bakterií. Kdo nemá dokonale čisté prádlo a podlahu, je rozhodně špatný rodič. Jenomže zvídavé dítě se musí zákonitě ušpinit - čím více, tím lépe. Ovšem při hraní na počítači se většinou moc neušpiní.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později