Není to nic, čím by se příčetný člověk měl na veřejnosti chlubit, ale jsou i tací, kteří vzdálenost Praha–Brno stihnou autem urazit zhruba za 80 minut, možná i méně. Normální člověk trasu při malé hustotě provozu a bez dopravních komplikací ujede přibližně za dvě hodiny.
Dá se očekávat, že po letošním září, kdy by rekonstrukce nejstarší české dálnice měla začít, se jízda na frekventované trase dosti prodlouží. A to i když Ředitelství silnic a dálnic slibuje, že i v místě oprav budou zachovány vždy dva pruhy v každém směru s omezením rychlosti na 80 kilometrů v hodině.
V pondělí 16. července, měly stavební firmy poslední možnost přihlásit se do tendru na opravu první části dálnice D1. Kolony, zácpy i autonehody jsou běžnou součástí života na D1 už nyní, a se stavbou se jejich pravděpodobnost nutně zvýší.
„Bude to zatěžkávací zkouška pro řidiče, zkouška trpělivosti pro nás všechny,“ připustil i generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic David Čermák. Hlavní alternativa k jízdě mezi Prahou a Brnem je prakticky jen jedna: železnice.
Jak dlouho bude rekonstrukce D1 trvat, kterých úseků se bude týkat a kdo náklady na renovaci dopravní tepny zaplatí?
Ptali jste se Jiřího Švorce, zmocněnce ministra dopravy pro modernizaci dálnice D1. Na dotazy čtenářů serveru Ekonom.cz odpovídal v úterý 24. července.
Online rozhovor
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom




