Není to nic, čím by se příčetný člověk měl na veřejnosti chlubit, ale jsou i tací, kteří vzdálenost Praha–Brno stihnou autem urazit zhruba za 80 minut, možná i méně. Normální člověk trasu při malé hustotě provozu a bez dopravních komplikací ujede přibližně za dvě hodiny.
Dá se očekávat, že po letošním září, kdy by rekonstrukce nejstarší české dálnice měla začít, se jízda na frekventované trase dosti prodlouží. A to i když Ředitelství silnic a dálnic slibuje, že i v místě oprav budou zachovány vždy dva pruhy v každém směru s omezením rychlosti na 80 kilometrů v hodině.
V pondělí 16. července, měly stavební firmy poslední možnost přihlásit se do tendru na opravu první části dálnice D1. Kolony, zácpy i autonehody jsou běžnou součástí života na D1 už nyní, a se stavbou se jejich pravděpodobnost nutně zvýší.
„Bude to zatěžkávací zkouška pro řidiče, zkouška trpělivosti pro nás všechny,“ připustil i generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic David Čermák. Hlavní alternativa k jízdě mezi Prahou a Brnem je prakticky jen jedna: železnice.
Jak dlouho bude rekonstrukce D1 trvat, kterých úseků se bude týkat a kdo náklady na renovaci dopravní tepny zaplatí?
Ptali jste se Jiřího Švorce, zmocněnce ministra dopravy pro modernizaci dálnice D1. Na dotazy čtenářů serveru Ekonom.cz odpovídal v úterý 24. července.