Speciální stránku na prodej zboží má na největší sociální síti Facebook více než 100 tisíc prodejců. V Česku zatím nepříliš rozšířený způsob internetového obchodování (takzvaný s-commerce nebo f-commerce) měl být vedle inzerce a poplatků z her dalším zdrojem příjmů do rozpočtu americké společnosti založené Markem Zuckerbergem.
Facebooku se ale zatím nedaří o výhodách tohoto prodejního kanálu přesvědčit uživatele obdobně, jako v posledních dnech vytrvale klesá důvěra finančníků a s ní i cena akcií s označením FB.
Firmy zavírají krám

Podle průzkumu, který si v květnu nechaly v USA udělat tisková agentura AP a televizní kanál CNBC, totiž nákupům přes sociální síť určitě věří pouze osm procent dotázaných. Více než polovina respondentů je naopak shledává nebezpečnými.
Obavy návštěvníků se postupně promítají i do firemních strategií - za poslední půl rok opustily vody Facebooku společnosti Gamestop (prodej her), Gap (prodej oblečení), J. C. Penney (maloobchod) nebo Nordstrom (maloobchod).
Lukáš Rozmajzl
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Lukáš Rozmajzl



