Speciální stránku na prodej zboží má na největší sociální síti Facebook více než 100 tisíc prodejců. V Česku zatím nepříliš rozšířený způsob internetového obchodování (takzvaný s-commerce nebo f-commerce) měl být vedle inzerce a poplatků z her dalším zdrojem příjmů do rozpočtu americké společnosti založené Markem Zuckerbergem.

Facebooku se ale zatím nedaří o výhodách tohoto prodejního kanálu přesvědčit uživatele obdobně, jako v posledních dnech vytrvale klesá důvěra finančníků a s ní i cena akcií s označením FB.

Firmy zavírají krám

Podle průzkumu, který si v květnu nechaly v USA udělat tisková agentura AP a televizní kanál CNBC, totiž nákupům přes sociální síť určitě věří pouze osm procent dotázaných. Více než polovina respondentů je naopak shledává nebezpečnými.

Obavy návštěvníků se postupně promítají i do firemních strategií - za poslední půl rok opustily vody Facebooku společnosti Gamestop (prodej her), Gap (prodej oblečení), J. C. Penney (maloobchod) nebo Nordstrom (maloobchod).

Lukáš Rozmajzl

Související