V praxi to znamená, že si firma rozdělí velký trh do menších homogenních skupin zákazníků, které jsou charakteristické svými potřebami a nákupním chováním. A následně si pro své podnikání volí ten segment, který nejlépe odpovídá jejímu poslání a vytyčeným cílům a který je schopna co nejlépe obsloužit.

MÓDNÍ ZÁLEŽITOST NEBO UŽITEČNÝ NÁSTROJ?

Co tedy konkrétně můžete segmentací trhu získat? Odkrytí segmentů a poznání jejich specifik vám umožní posoudit jejich atraktivitu a potenciál a díky tomu můžete realisticky posoudit svůj podnikatelský záměr, zvolit vhodnou strategii. Znalost segmentů vám umožní stanovit optimální cenovou strategii pro konkrétní produkt, definovat marketingový plán (zejména provést odhad tržeb a zisku v jednotlivých segmentech a stanovit rozpočty marketingových aktivit vůči segmentům) a kontrolovat jeho naplnění. Dále pak můžete vybrat vhodné distribuční kanály, efektivněji tvořit a zacílit reklamní sdělení a cíleněji školit prodejní síly. Vaše reklamní aktivity tak budou účelnější a účinnější. A postupně si vybudujete identifikovatelnou značku.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-54832320-segmentace-trhu