V praxi to znamená, že si firma rozdělí velký trh do menších homogenních skupin zákazníků, které jsou charakteristické svými potřebami a nákupním chováním. A následně si pro své podnikání volí ten segment, který nejlépe odpovídá jejímu poslání a vytyčeným cílům a který je schopna co nejlépe obsloužit.
MÓDNÍ ZÁLEŽITOST NEBO UŽITEČNÝ NÁSTROJ?
Co tedy konkrétně můžete segmentací trhu získat? Odkrytí segmentů a poznání jejich specifik vám umožní posoudit jejich atraktivitu a potenciál a díky tomu můžete realisticky posoudit svůj podnikatelský záměr, zvolit vhodnou strategii. Znalost segmentů vám umožní stanovit optimální cenovou strategii pro konkrétní produkt, definovat marketingový plán (zejména provést odhad tržeb a zisku v jednotlivých segmentech a stanovit rozpočty marketingových aktivit vůči segmentům) a kontrolovat jeho naplnění. Dále pak můžete vybrat vhodné distribuční kanály, efektivněji tvořit a zacílit reklamní sdělení a cíleněji školit prodejní síly. Vaše reklamní aktivity tak budou účelnější a účinnější. A postupně si vybudujete identifikovatelnou značku.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



