Dynamicky přitom na tom není tato jednotka vůbec špatně. Parametry prozradí zrychlení z nuly na stovku za 9,9 sekundy. V reálu vás potěší charakterem lepších přeplňovaných motorů. Znamená to hlavně zátah v takřka celém spektru otáček a pocit dynamiky. Motor zná Ekonom z celé řady vozů Ford, zvláště exceluje pod kapotou hatch-backu Focus. Ani s 1,7 tuny těžkým rodinným MPV ovšem nemá problémy. Velmi příjemný je také jeho zvukový projev, protože u takových aut je člověk většinou zvyklý na "chrochtání" dieselu. Zde ovšem panuje na palubě takřka ticho. Velmi příjemné je i jeho spojení s manuální šestistupňovou převodovkou. Ta totiž chodí v kulise rychle a přesně. Navíc jsou jednotlivé převody dobře odstupňované s pěti kratšími a šestou rychlostí určenou hlavně pro dálniční pospíchání. I tak je ale nevýhodou přirozeně trochu vyšší spotřeba. Ekonom končil test s 9,1 litru benzinu na 100 km, což vzhledem k dynamičtější povaze svezení není tak špatné.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Markovič
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



