Dynamicky přitom na tom není tato jednotka vůbec špatně. Parametry prozradí zrychlení z nuly na stovku za 9,9 sekundy. V reálu vás potěší charakterem lepších přeplňovaných motorů. Znamená to hlavně zátah v takřka celém spektru otáček a pocit dynamiky. Motor zná Ekonom z celé řady vozů Ford, zvláště exceluje pod kapotou hatch-backu Focus. Ani s 1,7 tuny těžkým rodinným MPV ovšem nemá problémy. Velmi příjemný je také jeho zvukový projev, protože u takových aut je člověk většinou zvyklý na "chrochtání" dieselu. Zde ovšem panuje na palubě takřka ticho. Velmi příjemné je i jeho spojení s manuální šestistupňovou převodovkou. Ta totiž chodí v kulise rychle a přesně. Navíc jsou jednotlivé převody dobře odstupňované s pěti kratšími a šestou rychlostí určenou hlavně pro dálniční pospíchání. I tak je ale nevýhodou přirozeně trochu vyšší spotřeba. Ekonom končil test s 9,1 litru benzinu na 100 km, což vzhledem k dynamičtější povaze svezení není tak špatné.
Víte, že…
Předplatitelé mají i řadu dalších výhod
- nezobrazují se jim reklamy
- mohou odemknout obsah kamarádům
- mohou prohlížet online archiv