Makro vede


PODTITULEK: Obchod

Největší obchodní velmocí v ČR se vloni stala postupem o jednu příčku velkoobchodní společnost Makro, když vystřídala českou skupinu Interkontakt, která se stahovala z trhu. V první desítce tak tuzemsku zůstal jediný zástupce - Geco Tabak, vyplývá to z žebříčku firmy Incoma Praha. Ta vyčíslila, že celkový obrat první desítky převyšující 127 miliard korun se přiblížil 25 procentům celkového maloobchodního obratu ČR včetně nepotravinářského zboží.

Největší obchodní skupiny v ČR (1999, podle obratu v mld. Kč)

Pořa dí '99 ('98) Mezinárodní skupiny (firma v ČR) Obrat '99 Obrat '98

1. (2.) Metro (Makro) 19,2 13,0 2. (3.) Royal Ahold (Ahold) 18,5*) 12,5 3. (4.) Rewe (Penny Market, Billa) 16,5*) 12,0*) 4. (12.) Lidl & Swarz (Kaufland) 14,1*) 3,6*) 5. (5.) Delhaize le Lion (Delvita) 11,7 8,8 6. (6.) Tengelmann (Plus Discount, OBI) 11,3 9,3 7. (7.) (Geco Tabak) 10,3 6,7 8. (9.) Tesco (Tesco Stores) 9,0*) 5,9*) 9. (10.) Globus (Globus) 8,8 5,0 10. (8.) Julius Meinl (Julius Meinl) 7,8 6,5 1.-10. celkem 127,2 83,3

Poznámka: údaj o obratu vychází z předběžných obchodních výsledků.

*) Odhad Incoma Praha.Pramen: Icoma Praha/Ročenka českého obchodu a marketingu

Související