Na první pohled působí spíš jako umělecký artefakt než jako láhev alkoholu. Celé dílo vypadá, jako by někdo spojil autodíl z muzea, sochu z galerie a trofej, kterou by James Bond opravdu neodmítl. Podstavcem je stylizovaná závodní formule doutníkového tvaru z roku 1959, v ikonické tyrkysové barvě, která je neodmyslitelně spojená se značkou Aston Martin.
Z těla vozu se vzhůru zvedají dynamické křivky z jasanové dýhy a mědi, jako by je formoval proudící vítr nad závodním okruhem. Měď zde není dekorací, pochází přímo z varných kotlů palírny Glenfiddich. A na „kapotě“ téhle designové formule stojí středobod celé kompozice: jedna z nejvzácnějších lahví whisky Glenfiddich z roku 1959. Sedm existujících kusů míří na čtyři kontinenty. A jediný v Evropské unii končí v Česku.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



