Kdo si hraje, nezlobí. V době, kdy podle dostupných statistik poklesla motivovanost a ochota zaměstnanců na nejnižší úroveň za poslední dekádu, vnímá řada manažerů a majitelů velkých firem dané lidové rčení jako návod na cestu z personální krize. Stále častěji jsou na pracovištích zaváděny různé soutěže, které rutinní kancelářskou či manuální práci okořeňují prvky hravého zápolení mezi kolegy.
Takzvaná gamifikace, praxe nazvaná podle anglického slova game – hra, se v pracovním procesu může projevovat různými způsoby. Od nejjednodušších, jako jsou soutěže o nejlepšího prodejce či pracovníka měsíce, po složitější, které jsou často známy spíše ze světa videoher. Může jít například o získávání různých odznaků, bodů či drobných odměn udělovaných za splněné pracovní cíle, pravidelné vykonávání určité činnosti, dochvilnost, přesčasy či za dlouhodobé setrvání ve firmě.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Beránek
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



