První nesmělé pokusy o průnik na český trh začaly čínské automobilky podnikat už na počátku nového tisíciletí. Automobilky jako Brilliance, Shuanghuan nebo Martin Motors ale neměly šanci uspět. Především proto, že nedokázaly nabídnout odpovídající kvalitu zpracování i materiálů a dostatečnou bezpečnost, a navíc kopírovaly design známějších aut. Ani cena nebyla natolik dumpingová, aby se zákazníkům vyplatilo riskovat koupi neprověřeného auta s malou servisní a prodejní sítí.

O nějakých patnáct let později se už některé čínské automobilky na českém trhu pomalu etablují, jedna z nich dokonce vyčnívá i nad řadu zavedených konkurentů. Dovozci, zdá se, pochopili českého zákazníka, protože když vstupují na trh, okamžitě zdůrazňují šířku servisní sítě a takřka instantní dostupnost náhradních dílů. Také samotná auta jsou na míle jinde než dekádu zpátky. Kvalitou i bezpečností.

Třeba MG má napříč Českou republikou 28 servisních partnerů, Dongfeng jich pak má třináct. Tyto dvě automobilky přitom nezmiňujeme náhodou, protože se jedná o lídry českého trhu s čínskými vozy.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.