První nesmělé pokusy o průnik na český trh začaly čínské automobilky podnikat už na počátku nového tisíciletí. Automobilky jako Brilliance, Shuanghuan nebo Martin Motors ale neměly šanci uspět. Především proto, že nedokázaly nabídnout odpovídající kvalitu zpracování i materiálů a dostatečnou bezpečnost, a navíc kopírovaly design známějších aut. Ani cena nebyla natolik dumpingová, aby se zákazníkům vyplatilo riskovat koupi neprověřeného auta s malou servisní a prodejní sítí.
O nějakých patnáct let později se už některé čínské automobilky na českém trhu pomalu etablují, jedna z nich dokonce vyčnívá i nad řadu zavedených konkurentů. Dovozci, zdá se, pochopili českého zákazníka, protože když vstupují na trh, okamžitě zdůrazňují šířku servisní sítě a takřka instantní dostupnost náhradních dílů. Také samotná auta jsou na míle jinde než dekádu zpátky. Kvalitou i bezpečností.
Třeba MG má napříč Českou republikou 28 servisních partnerů, Dongfeng jich pak má třináct. Tyto dvě automobilky přitom nezmiňujeme náhodou, protože se jedná o lídry českého trhu s čínskými vozy.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později