S poklesem prodejů po covidu, vysokými cenami energií a prudkou inflací se tuzemské e‑shopy víceméně dokázaly vyrovnat. Větší vítr mají nyní z asijského online tržiště Temu a podobných, jež svou agresivní cenovou politikou ukusují stále větší tržní podíl. Díky nízkým cenám a širokému výběru našlo Temu velkou odezvu hlavně u mladé generace.
Vzestup čínské konkurence je pochopitelný. „Kvůli zpomalení na svém domácím trhu teď čínští hráči hledají nové cesty, kde růst. Expandují proto do ciziny. Nechtějí být jen levným výrobcem, na kterém vydělá někdo jiný,“ říká partner poradenské společnosti Boston Consulting Group David Antoš. V rozhovoru mluví o tom, jaké e‑shopy Temu a spol. nejvíc ohrožují, zda mají šanci tenhle útok odrazit a jak se bude vyvíjet česká e‑commerce do budoucna.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Martin Petříček
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.




