Volkswagen Phaeton asi není třeba podrobně představovat. Vrcholné dílo někdejšího šéfa VW Ferdinanda Piëcha bylo sice dotažené k naprosté dokonalosti, na každém vyrobeném kusu ale Němci tratili obrovské peníze. Prodeje navíc nebyly kdovíjak velké, přesto se Phaeton v určitých kruzích těší až legendárnímu statusu.
Žádnou luxusní limuzínu už Volkswagen od Phaetonu pro Evropu nevyrobil a dlouho byl v tomto ohledu vrcholem Passat, případně Arteon. Loni se ale do prodeje dostal elektrický liftback ID.7, který některými detaily někdejší luxusní limuzínu vzdáleně připomíná.
Třeba tím, jak těžké má dveře, nebo způsobem, jakým komfortně proplouvá krajinou s nástrahami i větších nerovností. Při jízdě navíc působí jako skutečně těžké a velké auto, nesnaží se svou velikost nijak maskovat. Jsou to ale vždy jen detaily, druhé auto jako Phaeton už mainstreamová automobilka jako VW nikdy nevyrobí.
ID.7 nakonec vyniká především velmi efektivním pohonným ústrojím. Zatím se nabízí jen verze s pohonem zadních kol, což znamená jeden elektromotor vzadu, který i více než dvě tuny vážícímu autu uděluje zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 vteřiny.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později