Když před dvěma lety vstupovala na trh, automobiloví nadšenci se těšili na návrat Wankelova motoru. V elektrické MX‑30 měl sloužit ve formě benzinového generátoru, který by autu se skromnou kapacitou baterie 35,5 kWh prodlužoval dojezd. Nakonec třicítka odstartovala bez něj a jen v automobilce tuší, zda pod její kapotu někdy zamíří. Místa je tam v každém případě víc než dost, nevyužitý prostor si přímo říká o instalaci druhého zavazadelníku.
Nejnovější modernizace sice autu nepřinesla větší baterku, zato o něco zrychlila její nabíjení. Z domácího wallboxu je nyní možné doplňovat energii všemi třemi fázemi výkonem 11 kW, po úpravě softwaru automobilka slibuje i rychlejší DC nabíjení. To se však při redakčním testu potvrdilo jen napůl. Pokud totiž vůz dorazí k rychlonabíječce s prochladlou baterií, je nabíjecí výkon v rozmezí 16 až 20 kW až překvapivě nízký. Ani s jízdou prohřátým akumulátorem to však rozhodně není deklarovaných „až 50 kW“ – realističtější je spíše údaj nabití z 20 na 80 procent baterie za 26 minut.
S plnou baterií ujede auto za pěkného počasí kolem 200 kilometrů, v zimě je dojezd zhruba o čtvrtinu kratší.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jakub Stehlík
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



